Seo (Search
Engine Optimizasyon) yani Türkçe karşılığı olarak Arama Motoru Optimizasyonu ,
internet kullanıcılarının dostu arkadaşı ve yol göstericisi olan arama
motorlarının (Google , Yandex , Yahoo , Bing vs.) internet dünyasında var olan
web sitelerini indexlerken dikkat ettikleri kriterlere uygun çalışmalar
bütünüdür.
Google başta
olmak üzere bütün arama motorları kendilerine has algoritmalar kullanarak web
sitelerini kayıt altına alırlar. Bunu yaparken çeşitli yazılımlar kullanırlar.
Bu yazılımlara Örümcek (Spider) denir. Spider isimli Botlar siteleri gezerek
çeşitli kriterlere göre bağlantıları , kelime ve açıklamaları arama motorlarına
iletirler. Kendisine gelen her türlü bilgiyi işleyen arama motoru linkler ve
keywordsler arası ilişkileri kurar. Bu ilişki kullanıcılar açısından son derece
önemlidir. Çünkü internet dünyasında varolup olmama anlamına gelmektedir.
Bu varolup
olamama mücadelesinden ötürü kullanıcı ve yazılımcılar arama motorlarının
gözüne girmeye gayret ederler. Yani arama motorlarının neyi sevip neyi
sevmediği , hangi tip çalışma ve kodlamadan hoşlanıp hoşlanmadığı bir hayli
önem arzeder. Bu önemi dikkate alan yazılımcılar bütün çalışmalarını bu uyumu
çerçevesinde yaparlar. Yazılım bittikten sonra arama motorlarının istekleri
bitmiş değildir. Sizin internet dünyasında ne kadar tanındığınız , ne kadar
sizden söz edildiği , referans kaynaklarınız
, içeriğinizin çeşitliliği ve özgünlüğü gibi birçok kriterle sizi takip
etmeye devam eder.
Bütün bu
beklentiler ve internette tanınmış bir yüz olma arzusu SEO çalışmalarını
zorunlu kılmaktadır. Sonuç olarak SEO yüzlerce kriteri göz önünde tutarak ,
profesyonel , düzenli ve sürekli bir çalışma ile arama motorlarının kolay
indexlediği , içeriği zengin ve özgün, internet ortamında adından söz edilen
bir site haline gelebilmek için yapılan çalışmanın adıdır.
SEO ALANLARI
Yukarıda da
bahsedildiği gibi SEO site sahipleri açısından son derece önemlidir. Bu önem
göz önüne alındığında SEO çalışmalarının da çok dikkatli ve her bir adımı
atlanmadan yapılması gerekmektedir. Atlanmaması gereken SEO çalışmalarını iki
ana başlık altında inceleyebiliriz. Her ana başlığın altında onlarca alt başlık
mevcuttur. Bunları aşağıda ki gibi özetleyebiliriz;
Site İçi SEO
a)
Sayfanın title, keywords, description alanlarının
doğru olarak belirlenmesi ve dinamik olması
b)
Site içerik ile kod oranının uygun olması
c)
Resimlerde height , width ve alt değerlerinin
belirlenmesi
d)
Site adresinde UrlRouting yapısının kullanılması
e)
Sayfa içeriğinde <strong>, <b>,
<span>, <h1>,<h2> tag larının kullanılması
f)
Yazım hatalarına dikkat edilmesi ve noktalama
işaretlerinin doğru kullanımı
g)
Validator hatalarının giderilmesi
h)
Stil(Css) ve Script dosylarının harici olarak
kullanılması
i)
Sayfada bulunan link çıkışlarının düzenlenmesi
ve gereksiz linklerin rel=”nofollow ” olarak düzenlenmesi
j)
Sayfanın Css 3.0 ve Html5 teknolojisine uygun
kodlanması
k)
Sayfa açılış hızının yükseltilmesi
l)
Gzip ile dosyaların sıkıştırılması
m)
Site haritası ile sitenin haritasının arama motorlarına
bildirilmesi
n)
Özgün içeriğin olması ve sürekli güncellenmesi
Site Dışı SEO
a)
Anasayfanızın ve alt sayfalarınızın güçlü
backlinkler ile beslenmesi
b)
Yazdığınız makalelerin sosyal medya birimleriyle
anlık olarak post edilmesi
c)
Sosyal medya birimlerinden sadık ziyaretçiler
elde edilmesi
d)
Sosyal medya hesapları oluşturarak, sayfaların
takipçi sayılarının arttırılması ve bu kullanıcılara belirli zamanlarda
kampanyalar yaparak teşvik edilmesi
e)
Yahoo meme backlinkler alınması
f)
Mail grupları kurularak çalışmalarının
paylaşılması
g)
Forum yazıları ve tanıtımları yapılması
h)
Paravan bloglar açılarak bunlara hızlı backlink
çalışmaları yapılması ve bu paravan blogları kullanarak linkwheel
uygulamalarının geliştirilmesi
i)
Dizinlere web sayfalarının kayıt edilmesi
j)
Wikipedia gibi sosyal platformlarda kaliteli
tanıtım yazısı yazılması
k)
RSS dizinlere kayıt olunması
l)
Firma rehberi sitelerine kayıt olunması
m) Özgün
makale tanıtımları yapılarak, kalıcı backlink elde edilmesi
n)
Norton, mcafee gibi antivirüs tarama
sitelerinden sertifika alınması ve bunun arama motorlarına gösterilmesi
o)
Validator hatalarının giderilmesi ve v3
standartları gereği, sertifika kazanılması.
Bunların dışında sayılamayacak
kadar farklı çalışmalar ile alanlar genişletilebilir. Unutmayalım burada amaç kaliteli
içerik ve özgünlük ile Google başta olmak üzere arama motorlarının dikkatini
çekmek!
Biyendim (o) :-)
YanıtlaSil